메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제35집
발행연도
2006.11
수록면
193 - 211 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The majority of college-English textbooks used in Korean universities are imported from the U.S. In this situation, the purpose of this paper was: first, to identify the common images of the countries introduced in these textbooks; and second, to find the textual features which lead to the construction of such images. The paper analyzed 8 imported textbooks, which are widely used in many universities in Korea. The analysis, conducted through critical pedagogy, revealed that America was portrayed as the most advanced country that played the leading role in the world; in contrast, the rest of the world-mostly the third world countries were covered in these textbooks-were depicted backward and longed to be like America. The textual features were heavily imbued with the North American perspectives, which will be discussed in detail. The findings as such strongly suggest the need to incorporate critical pedagogy into classroom instruction so that the teachers will be able to help learners to be critical and empowered individuals in the global society.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 비판적 페다고지와 영어교재
Ⅲ. 연구의 목적과 방법
Ⅳ. 텍스트에 나타난 여러 나라의 대표적인 이미지
Ⅴ. 맺음말
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016444447