메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.7 Number.4
발행연도
2007.12
수록면
501 - 523 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The paper introduces convergent and discriminant validity in a way that they can be accessible to English as a Foreign Language (EFL) teachers. It illustrates evidence of the convergent and discriminant validity of an ESL Placement Test. The ESL Placement Test and each section of standardized admissions tests (i.e., TOEFL and GRE) were collected from a hundred graduate students attending a large public university in US. The ESL Placement Test employed in this study is a video reading based essay test in which test takers are given sufficient time to plan, produce, and revise an essay. The results of the study showed that the ESL Placement Test is convergent with the TOEFL listening, the TOEFL essay writing, TOEFL total scores, and the GRE analytical writing sections in that the correlation coefficients are relatively high and significant. The ESL Placement Test measures different abilities than do the quantitative and analytical sections of the GRE, as indicated by the insignificant and low correlation coefficients. With the concept of convergence versus divergence and the statistical analysis of correlations, teachers will then be in a position to build and defend arguments for the validity of their tests.

목차

1. Introduction
2. Relevant Literature Review
3. Method
4. Results
5. Discussion
References
Appendix

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014939344