메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kang, Seokhan (Konkuk University Glocal Campus) Yoo, Juyeon (Ohio State University) Ahn, Hyunkee
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제25권 제1호
발행연도
2020.2
수록면
499 - 528 (30page)
DOI
10.46449/MJELL.2020.02.25.1.499

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how different L2 learning environments produce differing effects of oral corrective feedback (CF) in second language (L2) classrooms. The results of this research using the random effect model are presented according to the English teaching environments (EFL or ESL). The quantitative meta-analyses for four variables (types, linguistic domains, L1, age) are conducted and compared between research works of ESL and EFL environment. The data were collected from research papers. In total, 42 studies are coded, 19 of which are identified as EFL studies and 23 as ESL. It is found that (a) the overall effect of the corrective feedback is greater in the ESL environment; (b) its effect degree is variable-dependent; (c) both EFL and ESL environments have contributed differentially to the effect size. Possible explanations and justifications for the results are sought through cross-tabulation and with reference to the theoretical background of the second language acquisition.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Result
Ⅴ. Discussion
Ⅵ. Conclusion
References
Abstract

참고문헌 (61)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0