메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.8 Number.2
발행연도
2008.6
수록면
179 - 206 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The multi-word verb construction causes problems for learners of English as a foreign language. Its discussion has been neglected in both English classes and English language teaching journals in Korea. The purpose of this paper is to point out the main issues and to make suggestions regarding teaching and learning multi-word verbs. The paper first defines the terminology of the multi-word verb and its category. It next describes general characteristics of the multi-word verb construction in terms of (ⅰ) common lexical verbs and particles which form multi-word verbs, (ⅱ) the distinction between verb particle combination and free combination, (ⅲ) semantic idiomaticity and common meanings of particles, (ⅳ) stress, and (ⅴ) register. The paper recommends that the following items should be intensively dealt with in an English classroom: diagnostic frames for phrasal and prepositional verbs, the six major types of multi-word verb, separability and inseparability of the particle from the verb by the direct object, and predictability of adverbial or prepositional particles. This paper is expected to be utilized as handy reference material not only by English teachers, but also by high school and university students.

목차

1. 서론
2. 다어 동사 용어와 범주
3. 다어 동사 진단 평가
4. 다어 동사의 전반적 특징
5. 다어 동사의 유형 분류
6. 분리 타동 구 동사와 비분리 전치사 동사
7. 결론
참고문헌
부록

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0