메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안수진 (한양대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제55권 제2호
발행연도
2013.5
수록면
207 - 232 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is analysing the understanding of transitive phrasal verbs and type 1 prepositional verbs of Korean university EFL learners. For this purpose, this study investigated how learners actually employ them in their written texts and how often they incorrectly use them. In the level of frequency, leaners used type 1 prepositional verbs more frequently than transitive phrasal verbs, which means they are less familiar with the semantic and syntactic characteristics of transitive phrasal verbs. However, learners produced type 1 prepositional verbs as well as transitive phrasal verbs incorrectly. The results showed that the particle omission category had the highest percentage of errors found, followed by the collocation error category for both. The findings support the conclusion of researches that EFL learners have difficulties in understanding and using multi-word verbs. It thus seems necessary for teachers to design more effective ways to draw learners’ attention to the multi-word verbs and help learners develop them.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
5. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-800-002620676