메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제18권 2호 (통권 제46호)
발행연도
2000.6
수록면
77 - 91 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is twofold: to document the current research trends, significance, and actual situation of family business in Germany, and to describe the characteristics of family business work, workers, and interactions influencing work and family functioning in Germany.
For this purpose, this study reviewed the state of family business in Germany through out theoretical approach and secondary national data. In addition, this study collected in 1998 data through face-to-face interviews with female family business managers in Germany.
Results of the present study indicate that family business plays a very important role in the economy of Germany. More than 85% of all companies are family businesses, which produce over 60% of GDP in Germany. The notable characteristics of family business households were the high proportion of home owners, high education level of the family business manager, high involvement of family members in family business. Also the high work satisfaction among the family members who worked in family business, the effect of family business work on family life, and effect of the family on business success were extremely positive.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 문제의 제기
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결과 및 해석
Ⅴ. 결론 및 제언
【참고문헌】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0