메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Steering system is a one of major safe device in vehicle. Universal shaft adopted in steering system transmits steering torque between steering column and steering gear and protect the driver from being damaged by an accident. Conventionally, universal shaft is composed of two components, i.e. shaft and pipe. Two components are connected by a bellows or serration linkage. In this paper, structural analysis is achieved for a serration type non-weld forged universal joint. A simple universal shaft model is proposed to simplify the structural analysis process, the parameter study is performed to evaluate the effect on the structural analysis of the design parameters such as thickness of universal shaft, shape and length of serration.

목차

Abstract
1. 서론
2. 조향 부품의 유한요소해석
3. 일체형 조향 샤프트의 설계 변수에 의한 구조강도 영향 평가
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-015699649