메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사전학회 한국사전학 한국사전학 제8호
발행연도
2006.10
수록면
163 - 186 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates the needs and habits of Korean EFL college students in using English dictionaries. The data from the survey questionnaire revealed that about 60% of the students had never been taught how to use an English dictionary. Most students had at least one English dictionary, which, in most cases, was a English-Korean bilingual dictionary. Pocket electronic dictionary ownership included 38.6% of the students. The participants favored English-Korean dictionaries over English-English monolingual dictionaries particularly when finding meaning of unknown words was the main purpose. Other information such as pronunciation, usage, and examples was of secondary importance, and collocation information and the introduction in the front matter of a dictionary were almost never used. The most desired features in a dictionary were portability, quick and easy search, rich content, and comprehensibility.

목차

1. 서론
2. 사전 사용자 연구의 의의
3. 선행 연구
4. 연구 방법
5. 설문 결과
6. 요약 및 논의
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-703-019488705