메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제22권 제1호
발행연도
2009.4
수록면
139 - 169 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Jill Dolan broke new ground in extending the feminist analysis of representation to the theater, offering a provocative critical study that challenges our assumptions about the structure of representation. In a similar vein this study extends the gay/queer analysis of representation to representative American gay drama?Terrence McNally’s Lips Together, Teeth Apart, Tony Kushner's Angels in America, and Doug Wright's I Am My Own Wife. In doing so this study defines gay/queer drama analysing the importance of multi-role playing strategy. A gay drama, Teeth Apart is similar to bourgeois feminist drama in its presentation of “a slice of life” realism perpetuating degrading and static homosexual/heterosexual stereotypes. Like materialist feminist approach Kushner’s Angels in America is Brechtian but a spectrum of gender becomes available only to male characters.
Wright’s I Am My Own Wife is a queer drama about the role playing and ephemeral nature of truth reminding cultural feminist Megan Terry’s transformation method. Wright’s male transvestite homosexual hero finally deconstructs sexuality binary emphasizing genderqueer.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-842-019527283