메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제18권 제1호 (인문 사회과학편)
발행연도
2009.2
수록면
523 - 531 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The concept of 'ubiquity' has been applied to advertisements using mobile phones since a cellular phone has been necessities in our modern lives. Thus, the purpose of this study was to examine the applicable possibility of sport advertisements using mobile phones. Due to the fact that mobile advertisements can be lively delivered to customers with mobiles, it is expected that mobile advertisements can be used as an effective marketing strategy to penetrate a variety of population segments. In fact, this unique characteristic has been a great appeal to domestic conglomerates in Korea, and many Korean large corporations have made huge financial investment into these mobile advertisements. If mobile advertisements were used in the sport business, it would be a very active way to approach sport customers unlike traditional advertisements in the newspapers, magazines, and TV. In following, mobile advertisements in sports can enable relevant sport organizations and corporations to achieve the win-win marketing strategies which properly satisfy the need and desire of sport consumers. Thus, applying the mobile advertisement in sports is expected to provide sport organizations and corporations with effective marketing strategies with completely new perspective.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 모바일 광고의 개념과 특성
Ⅳ. 모바일 광고의 유형
Ⅴ. 모바일 광고의 등장에 따른 전망
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-018385563