메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
강원대학교 비교법학연구소 강원법학 江原法學 제27권
발행연도
2008.12
수록면
135 - 152 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this article, the author attempt to examine closely the differences between law school and college of law. And the author explain the methods of lecture in law school and introduce the cases. Law school should provide intensive lecture because the curriculum of law school is only three years. Law school graduates should take an bar examination, in which case method problem is asked in an bar examination.
Furthermore the author discuss the concept of state, debate on the essence of democracy and the due process of law, comment on the fundamental principal of constitution. The state consists of three elements, which is nation, territory, sovereignty. This opinion is right but sufficient. What is the essence of the constitution? About the essence of constitution, there are a few opinions. According to the first opinion, It is said that the essence of constitution is norm. C. Schmitt argue that the essence of constitution is the decision of constituent power. According to R. Smend, the essence of constitution is the fundamental law- order in integrated process of the state. Democracy is the fundamental principal of constitution, that people should be the master of the state. Democracy denied heredity of the throne.

목차

1. 서론
2. 구체적 강의계획 및 교수법
3. 구체적 사례
4. 북한의 법적 지위와 북한주민의 국적(영토조항)
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-360-018393026