메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제20권 제2호 (통권 제41호)
발행연도
2008.8
수록면
249 - 265 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the therapeutic factors of group counseling conducted to the elementary school students. To achieve the purpose, the researchers of this study analysed questionnaire of the 9 therapeutic factors proposed by the Korean Elementary Counseling Education Society(2006) and the survey essay written by the students were added for the research. The reliability (Cronbach's α) of the whole questions were .753 and the subjects of the survey were 13 paper of elementary group counseling and 213 elementary students. The whole students were classified into two groups which are counseling group and guidance group and the students were classified into 3 types (A, B, C type) by the characteristics they possess. The results of the study are as follow. First, the factors displayed highly in 9 therapeutic factors is the learning of interpersonal relations, the considerations of others, the cohesive power. Second, the 9 therapeutic factors displayed significant difference by the gender and type of the students. Third, the factors displayed highly in analysis of survey essay is the acquisition of informations, the self-understanding, the feeling of intimacy, the other-understanding, the catharsis.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-529-018391936