메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어문학회 국어문학 國語文學 第45輯
발행연도
2008.8
수록면
49 - 71 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article studies difficult Korean consonants, in particular, stops, liquid, and geminate consonants to English native people who are learning Korean.
In section Ⅱ, the authors scrutinize the discrepancies in perception and production of Korean stops, liquid and geminate sounds between English speakers learning English and native Koreans by means of the analyses of the experiments’ results. The results of the experiments claim that orthography, morphemes, phonological rules as well as sounds themselves are all important and that teachers teaching Korean sounds to foreigners should consider all the relevant factors in teaching Korean sounds. Section Ⅲ is an important section because it gives us several tips of how to teach Korean sounds and phonological processes to English speaking people learning Korean.

목차

1. 서문
2. 자음의 문제
3. 한국어 음운 교육 개선 방안
4. 결론
〈참고문헌〉
【Abstracts】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-018486742