메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박준홍 (부산대학교) 이영덕 전충환 (부산대학교) 안국영
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2009년도 에너지 및 동력공학부문 춘계학술대회 논문집
발행연도
2009.5
수록면
1 - 4 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As the global warming mainly caused by greenhouse gases such as CO₂ is more and more accelerated, it has been got much attention to the technology to reduce greenhouse gas emissions. Among some candidates, many technology developers have been attracted to oxy-fuel combustion methodology, which use pure oxygen in combustion process as a oxidant instead of air. By condensing H₂O from the combustion flue gas, it can simply separate CO₂.
In this study, it has been investigated how the type of recirculation gas affect on the electric efficiency of gas turbine based oxy-fuel power cycles. Six type of power cycles are designed, with three kinds of recirculation gases and with/without bottoming cycle. AS a prior step, conventional gas turbine combined cycle, NG fuel and air combustion based, was modeled as a reference.

목차

Abstract
1. 서론
2. 순산소연소 발전 시스템
3. 시스템 구성 및 모델링
4. 해석결과
5. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-018671449