메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 42호
발행연도
2009.12
수록면
33 - 57 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper tries to investigate that the rise of co-productions is a part of institutional context that has been shaped by correlations between financing structure and support policy in the film industry.
When co-production first appeared in the 1950s, it was developed as a local strategy by European countries that wished to protect their film industries from the dominance of Hollywood by sharing their markets, financing resources and support mechanisms.
More recently, however, it has been increased to diversify the risk of film financing through tax incentives. This change has been encouraged by tax competition among the countries involved. In such a way, co-production has placed in a new institutional film-financing structure that combines funding with support policies.
This paper, which focuses on tax incentives and financing structure in European countries, examines correlations between the rise of co-production and changes of institution mechanism.

목차

1. 서론
2. 공동제작의 정의 및 유형
3. 국제공동제작과 지원제도
4. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-600-002617486