메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김상근 (FAG 베어링 코리아) 한효섭 (FAG 베어링 코리아) 한종대 (창원대학교)
저널정보
한국트라이볼로지학회 한국트라이볼로지학회 학술대회 한국윤활학회 2005년도 제40회 춘계학술대회 및 자동차 트라이볼로지 국제심포지움
발행연도
2005.6
수록면
61 - 66 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Polymer lubricant composed of porous structure resin retaining oil or grease provides oil lubrication, but it acts as solid. For synthesis of polymer lubricant, thermo plastics like polyethylene are normally used. Polymer lubricants are synthesized to be adjusted in composition from pure polymer to 60 percent content of oil. And then the internal space of bearing has been filled with polymer lubricant. Under severe operating conditions, bearings are usually damaged by grease deterioration, leakage and insufficient lubrication caused by insertion of water or foreign matters. In these conditions, polymer lubricating bearings which are packed with polymeric lubricant have been widely applied for satisfying maintenance cost and obtaining longer service life. In this work, two polymer lubricants optimized by SSRED (Six Sigma Robust Engineering Design) program using oil separation and OIT (oxidation induction time) values respectively. Then the performance of polymer lubricants for high temperature application was tested and evaluated. The optimized polymer lubricant by means of OIT value showed longer grease life than the optimized polymer lubricant by using oil separation.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 폴리머 윤활제의 특성
3. 시료 및 실험
4. 결과 및 고찰
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-551-002343927