메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김종환 (계명대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제45집
발행연도
2010.2
수록면
21 - 38 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper deals with Roman Polanski’s interpretation of Shakespeare’s Macbeth. In his 1971 film adaptation, many passages from the original play were cut or changed for cinematic purposes. The film’s ending is the most significant change from the original text. Polanski directly presents the bloody head of Macbeth beheaded by Macduff, and the scene evokes horror and the cruelty of human beings. He inserts a wordless scene at the end, in which Donalbain enters the witches’ lair. This scene implies that a power struggle will resume soon and will be repeated endlessly. Polanski is very negative and pessimistic about power, and manipulates scenes to strengthen his own point of view. His view of human nature is also pessimistic, which is exemplified in his depiction of Rosse, who betrays Macbeth later, and Macbeth who never regrets his own bloody actions. The film is a powerful depiction of ruthless power and Polanski’s own naturalistic, nihilistic and pessimistic presentation of the unstable nature of power and human cruelty.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-840-002351325