메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박단 (한성대학교)
저널정보
한국프랑스사학회 프랑스사 연구 프랑스사 연구 제22호
발행연도
2010.2
수록면
323 - 349 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
〈The Class〉 is a 2008 film directed by Laurent Cantet. Its original French title is 〈Entre les murs〉, which means “Between the Walls”. It is based on the 2006 novel of the same title by Francois Begaudeau. The film received the Palme d’Or at the 2008 Cannes Film Festival.
The ultimate aim of this study is to examine the French ZEP(the Priority Education Zones) and national identity of immigrants. The ZEP is a program started in 1982 that channels additional resources to schools in disadvantaged areas and encourages the development of new teaching projects. Focusing on a middle-school located in Paris, this film shows the various detailed aspects of actual ZEP. 〈The Class〉 turns out to be a documentary-like movie about the tense interaction between teacher and students in a French multiracial middle school which belongs to the ZEP.
Meanwhile, this study also analyses the national identity represented by the young immigrants who attended this school. The main identity conflict occurred between Mali boy named Souleymane who had violent outbursts in class and other students from Morocco and the Caribbean. Through this film, we could understand the various images of young french immigrants.

목차

Ⅰ. 문제제기
Ⅱ. 학교와 학생들, 소통과 비소통
Ⅲ. 관계: 자기 묘사에서 자아 정체성으로
Ⅳ. 맺음말 - 프랑스 학교와 프랑스 사회
〈Resume〉
〈Summary〉

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-926-002175937