메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한상현 (남서울대학교)
저널정보
한국관세학회 관세학회지 關稅學會誌 第9卷 第3號
발행연도
2008.8
수록면
29 - 49 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
After the September 11 attacks on the United States, many countries realized that the maritime container transport systems had relatively little control over possible mis-use of the system by terrorists. Terrorists targeting the container transport chain will likely use one of two approaches: ⅰ) hijack” scenario or ⅱ) “Trojan horse” scenario. Generally, the measures used to mitigate the threat of these scenarios fall into five groups : container scanning, ensuring the integrity of the container itself, controlling access to the container, tracking containers, and assessing container risk via the analysis of trade-related data.
Transport authorities can play an important role in countering the “hijacked container” scenario by enhancing security at all points along the chain. On the other hand, transport authorities have considerably less scope for action in thwarting a “Trojan horse” shipment. In the latter case, effective Customs control is of paramount importance.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 국제해상컨테이너의 보안상 취약점과 국제적 보안강화조치
Ⅲ. 국제해상컨테이너와 관련된 테러행위의 유형과 실제
Ⅳ. 국제해상컨테이너를 이용한 테러행위에 대한 보안전략
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002832020