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논문 기본 정보

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저자정보
김정훈 (KAIST) 김현정 (KAIST) 이태억 (KAIST) 최국진 (모바일하버사업단) 이석현 (모바일하버사업단)
저널정보
한국경영과학회 한국경영과학회 학술대회논문집 한국경영과학회 2010년 춘계공동학술대회 논문집
발행연도
2010.6
수록면
885 - 892 (8page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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We consider a container logistics system, called mobile harbor, which loads and unloads containers at container ships in offshore. Feeders, which can stack 250 TEU or more containers in three layers, move between container ships and the quay. For overall performance, we need an efficient container handling system at the quayside, which can handle containers three or four times faster than conventional quay cranes. We propose a container chassis that can hold three stacked containers and conceptual designs of quayside systems that can handle the container chassis efficiently, including rail-based or vehicle-based roll-on roll-off systems, and a dedicated crane system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시스템 요구 사항 정의 및 대안 분석
3. 고속안벽하역시스템의 개념 설계
4. 결론 및 추후 연구 과제
참고문헌

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