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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤기관 (충남대학교) 김춘단 (충남대학교)
저널정보
한국무역학회 무역학회지 貿易學會誌 第34卷 第1號
발행연도
2009.2
수록면
153 - 176 (24page)

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This study is purposed to draw the trade effect and the economic ripple effect of the government subsidy supported for trade exhibitions, especially for brand exhibitions, and to suggest a new policy for the government subsidy for trade exhibition in this time when the importance of trade exhibition business in the export trade is becoming increasingly large.
The result showed a very large effect including KRW1377.8million for trade effect and KRW185,592.7million for production induction, KRW81,789.6million for induction of additional value, KRW20,450.0million for income increase, and 2,376person for employment creation among the economic ripple effects (7 brand exhibitions).
This result is considered to be highly Qualified for its academic contributions because it can be used for expansion of the government subsidy for brand exhibitions and domestic exhibitions and for supplement of the subsidy support policy.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 무역전시 국고보조금에 대한 현황 분석
Ⅲ. 무역전시 국고보조금의 무역효과 및 경제적 파급효과
Ⅳ. 무역전시 국고보조금의 효과 제고를 위한 신정책
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (20)

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