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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박병건 (한양대학교) 안성국 (한양대학교) 현동석
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2010년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2010.7
수록면
1,873 - 1,877 (5page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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In the high-speed EMU, the modularized traction converter produces the significant harmonic currents caused from the switching behavior of a power converter. These harmonic currents bring the interference among the traction equipment. One way to minimize the interference is to design the secondary windings of a power transformer decoupled magnetically as possible. This paper presents a magnetic field analysis on a winding disposition to clarify an impact on magnetic decoupling between secondary windings, under a limited height of a train. Two winding dispositions for a single-phase shell-type transformer are constructed and simulated by a three-dimensional finite elements method (FEM) model. Two different winding dispositions are constructed and simulated by three-dimensional FEM model using Maxwell3D.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 단상 외철형 변압기의 권선 배치
3. 유한 요소해석을 이용한 자계 분석 시뮬레이션
4. 결론
감사의 글
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