메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
소진섭 (한국철도공사) 유성연 (충남대학교) 김익희 (한국철도공사)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2010년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2010.7
수록면
2,052 - 2,057 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In December 2006, the Ministry of Environment in Korea established the "Indoor Air Quality Management Guidelines in Public Transportation." As the items of the guideline, CO₂(Carbon dioxide) and PM10(Particulate matter). Therefore, the air quality inside the train is supposed to be ruled by this guideline. This study calculated the increase or decrease rate of the CO₂ concentration by using the data measured in accordance with flap operation. In case of flap close or open, the calculated CO₂ concentration variation was 6.32ppm/min. The CO₂ concentration prediction equation was derived from the general equation and the actual measured value are compared with the predicted CO₂ concentration suggested during the KyungBu high speed railway construction. The predicted value show good agreement with the measured data.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. CO₂ 농도 예측
3. CO₂ 농도 예측 결과 및 고찰
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002755200