메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
우영민 (한국에너지기술연구원) 권오석 (한국에너지기술연구원) 이준혁 (엔진텍) 정익재 (엔진텍) 이용균 (엔진텍) 이영재 (한국에너지기술연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
125 - 130 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
A power generation system which utilizes a hydrogen fuelled free piston engine and a linear generator is under development. Free piston engine gives power output more efficiently compared to conventional reciprocating piston engines, because it doesn't have a crank mechanism which brings out additional mechanical loss. In addition, if hydrogen fuel is used in a free piston engine, it would be possible to make exhaust emission level almost zero without sacrificing the efficiency. In this study, a prototype free piston engine, two-stroke twin cylinder engine, was developed and a linear generation system was incorporated in between the two cylinders to get the electricity as well as the start of the engine. It was possible to operate the engine at the velocity of 17㎐. The free piston engine was found to give different piston positions at TDC (Top dead center) and this irregular piston movement affected significantly both the compression process and the subsequent combustion of the other cylinder. Both CNG (Compressed natural gas) and hydrogen were supplied to the test engine and the results showed different combustion characteristics with the fuels used. Since the scavenging efficiency easily gets worse in such low speed operation of the two-stroke engines, hydrogen fuel has been found to give higher burn rate and resultantly to show improvements in power output and the emissions.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 실험방법
3. 실험결과 및 분석
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002787448