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논문 기본 정보

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저자정보
진강환 (중앙대학교) 이두희 (중앙대학교) 김성제 (중앙대학교) 장진영 (중앙대학교) 김윤호 (중앙대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 P 전기학회논문지 제59P권 제4호
발행연도
2010.12
수록면
351 - 357 (7page)

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In this paper, a vector control of the IPMSM drives for the next generation domestic high speed railway system is presented. The applied control method uses one pulse mode field weakening control in constant power region, and maximum torque control per ampere control in constant torque region considering current and voltage limits. An overmodulation control interval is inserted to improve the transient characteristics during transition period of the control modes. Simulation programs based on Matlab/Simulink are developed. Finally the designed system is verified by simulation and their characteristics are analyzed by the simulation results.

목차

Abstract
1. 서론
2. 추진제어장치 회로와 제어 시스템
3. IPMSM의 가변속 운전특성
4. 차세대 고속철도 구동용 제어 시스템 설계
5. 시뮬레이션
6. 결론
감사의 글
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