메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허진영 (단국대학교) 조병현 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제19권 제4호 (인문 사회과학편)
발행연도
2010.11
수록면
597 - 608 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to identify the effects of exercise emotion according to teaching behavior appraisal on exercise adherence in participants of life time sports. To obtain the purpose, 272 participants of business sports clubs from Seoul and Gyeonggido area answered the questionnaire using convenient sampling method. Data which is obtained through self-administration was analyzed using by the EFA, correlation coefficient, and multiple regression with SPSS Win Ver.18.0. Results are as followed. First, teaching encouragement of teaching behavior appraisal has significantly influenced on exercise emotion. Second, vigor, catharsis, achievement of exercise emotion have significantly influenced on exercise adherence. Third, punishment control of teaching behavior appraisal has significantly influenced on enabling(+) and reinforcing(-) of exercise adherence. Teaching encouragement has significantly influenced on predisposing of exercise adherence. Overall, results indicated that instructors of life time sports should consider the teaching method based on teaching behavior appraisal.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-692-003845699