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김영철 (한국기계연구원) 이동환 (한국기계연구원) 정태영 (한국기계연구원) 함덕용 (한국기계연구원) 김영배 (세영인더스트리)
저널정보
한국유체기계학회 한국유체기계학회 학술대회 논문집 유체기계공업학회 2010 유체기계 연구개발 발표회
발행연도
2010.12
수록면
138 - 143 (6page)

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A torsional damper usually used in order to reduce the torsional vibration of propeller shaft system in lots of marine diesel engines. The damper consists of leaf springs, fluid chambers, fluid channels, and intermediate masses. The leaf springs provide the stiffening force to the shaft system, and the fluid chambers and channels give the damping force. In this paper, the 1-way FSI(fluid-structure interaction) analysis has been carried out for the calculation of the stiffness and damping coefficients of the damper The numerical calculation result about the equivalent damping coefficients is compared to the value obtained from a simple damping simulation model.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 비틀림 댐퍼의 구조 및 설계제원
3. 비틀림 댐퍼의 FSI 해석
4. 비틀림 댐퍼의 감쇠계수에 관한 고찰
4. 결론
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