메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이재훈 (부산대학교) 송창곤 (에스앤드티) 박성훈 (부산대학교)
저널정보
Korean Society for Precision Engineering Journal of the Korean Society for Precision Engineering 한국정밀공학회지 Vol.28 No.2
발행연도
2011.2
수록면
226 - 232 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, an optimized design of a triaxial load cell has been developed by the use of finite element analysis, design of experiment and response surface method. The developed optimal design was further validated by both stress-strain analysis and natural vibration analysis under an applied load of 30 ㎏f. When vertical, horizontal, and axial loads of 30 ㎏f were applied to the load cell with the optimal design, the calculated strains were satisfied with the required strain range of 500×10<SUP>-6</SUP>±10%. The natural vibration analysis exhibited that the fundamental natural frequency of the optimally designed load cell was 5.56 ㎑ and higher enough than a maximum frequency of 0.17 ㎑ which can be applied to the load cell for wind-tunnel tests. The satisfactory sensitivity in all triaxial directions also suggests that the currently proposed design of the triaxial load cell enables accurate measurements of the multi-axial forces in wind-tunnel tests.

목차

1. 서론
2. 로드셀 형상 및 설계변수
3. 유한요소해석
4. 설계 최적화
5. 최적설계안의 검토
6. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-555-004133921