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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
이광현 (S&T대우) 류진욱 (LG전자) 허진 (울산대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제60권 제4호
발행연도
2011.4
수록면
739 - 745 (7page)

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This paper proposes a method for reducing the negative spatial harmonics of the radial flux density of an interior-type permanent magnet (IPM) motor. The reliability of the motor is increased by minimizing its vibrations under dynamic eccentricity (DE) state and normal state due to reduction of a negative spatial harmonics component through the influx of a zero spatial harmonics component in the radial flux density. To minimize the vibrations, optimal notches corresponding to the distribution shape of the magnetic field are designed on the rotor pole face. The variations of vibration computation by finite element method (FEM) and the validity of the analysis and rotor shape design are confirmed by vibration and performance experiments.

목차

Abstract
1. 서론
2. 공극 자속밀도의 역상 공간 고조파 저감 방법
3. 정상 상태 전자기 진동원 분석 결과
4. 동적편심상태 전자기 진동원 분석결과
5. 진동측정 실험의 분석과 결과
6. 결론
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