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주건엽 (한양대학교) 조기춘 (한양대학교) 선우명호 (한양대학교) 최서호 (현대기아자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제19권 제3호
발행연도
2011.4
수록면
44 - 51 (8page)

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Polymer Electrolyte Fuel Cells (PEFCs) operate in wide-range changes in temperature, humidity, and electric current for automotive applications. In order to operate automotive PEFC efficiently, optimal air supply is required to adjust to these changes. This paper presents an air-supply optimization process that consists of experiments, modeling of the PEFC system, and optimization. The objective is to establish an air supply suitable for the required power for PEFC system and optimized with a Lagrange multiplier. Our simplified PEFC system model is used as a constraint for optimization problem. The result of this paper presents that efficient operation of PEFC system can be achieved by air-supply optimization.

목차

Abstract
1. 서론
2. 공기 공급 최적화 과정
3. 최적화를 위한 연료전지 모델링
4. 연료전지 전류 및 공기 공급유량 최적화
5. 결론
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