메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
조인경 (공주대학교) 이일규 (공주대학교) 김기선 (공주대학교) 고윤기 (프론티스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2011년 대전충청지부 춘계학술대회
발행연도
2011.5
수록면
88 - 91 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Along with rapid development of high level of the vehicle, the reliability of inside of power seat motor used by the vehicle is more required to be increased. Therefore, this paper analyzed the relationship between the dwell time and the current supplied according to the status cycle of the recliner motor. Also, based on the temperature measurement at 3 points on the surface of the recliner motor and 3 points on inside of the recliner motor, the performance of the recliner motor was evaluated. As results of study, in the case of the dwell time of 120 sec and 400 cycles, the temperature of channel 5 increase step by step ,which cause the recliner motor suddenly pause, meanwhile, the current supplied rapidly increase. Moreover, in the case of the dwell time of 0 sec and 450 cycles, the temperature of channel 4 also cause the recliner motor suddenly pause and the current supplied is very unstable.

목차

Abstract
1. 서론
2. Cycle 증가에 따른 전류 및 평균속도 변화
3. 측정 위치(Channel)별 온도 결과
4. 결론
5. 후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-000633294