메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍성우 (원광대학교)
저널정보
원광대학교 인문학연구소 열린정신 인문학연구 열린정신 인문학연구 제8집
발행연도
2007.6
수록면
99 - 130 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The abilities for the creative study of science are the applied ones which is possible after premising the ability that we can the critical thinking basically. The critical thinking means the thinking to infer by our reason. To say, it is the reflective thinking to infer reasonably. Therefore, inference is the core of the critical thinking.
The other side, some scholars give definitions that the argumentative writing is the logical one to include the critical reading and to solve creatively the given problems or that it is the writing to use arguments for solving some problems and issues. From this, we can know that the development of the ability of critical thinking is a precondition for achieving the important goals of education for argumentative writing.
The goal of this essay is to put in order the practical guiding principles and procedures of the argumentative writing which can raise the level of critical thinking in class. For the sake of this end, I will take ‘the abilities which needs for the argumentative writing’ and ‘the stage and method about the argumentative writing’. Finally, I will also present two programs for the argumentative writing in order to apply in class practically.

목차

1. 머리말: 논술교육과 비판적 사고
2. 논술을 하기 위해 필요한 능력들
3. 자료 제시형의 논술문 작성 단계 및 방법
4. 논술교육을 위한 실제 프로그램
5. 맺음말
참고문헌
영문요약(Abstract)

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-001-000256326