메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최윤경 (인천대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제13호
발행연도
2011.11
수록면
1 - 21 (21page)
DOI
10.24285/CLER.2011.11.13.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to propose a fundamental chinese class model using blended learning for the undergraduate student who is learning chinese first time. When the proposed teaching model was applied to the University fundamental chinese class, it is observed that there was no student who answered negative aspects of the class. There was also no negative answers about the class style, which was that on-line class was mainly composed of explanation and off-line class for practice of conversation. However, originally proposed teaching method was restricted by the time limit of discussion and sudden quiz. For the active discussion, it should be scheduled in between online and offline class.

목차

Ⅰ. 서론

Ⅱ. ‘기초중국어’ 블렌디드 러닝 연계 모형 설계3. 온라인 멀티미디어 학습 콘텐츠 제작

Ⅲ. 온라인 멀티미디어 학습 콘텐츠 제작

Ⅳ. 블렌디드 러닝에 대한 설문 진행 및 결과

Ⅴ. 결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0