메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
남정미 (신라대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제78집
발행연도
2016.9
수록면
125 - 143 (19page)
DOI
10.21296/jls.2016.09.78.125

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With the growing interest in computer technology, blended learning has been widely employed in the field of English teaching. The purpose of this study is to examine college students’ perceptions about computer technology and English learning to maximize the benefits of online and offline classes. It also investigates students’ perceptions about the effectiveness of the blended writing course which integrates online and offline instruction for a semester. In terms of students’ attitudes about computer technology and English learning, there were no significant differences between pre-test and post-test scores. Although the students showed positive perceptions about the effectiveness of the blended course, their writing improvement was not significant compared with other English skills. According to open-ended answers, the overall positive outcome was contributed not by the online class but by the offline class.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행 연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-700-001620424