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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
김정윤 (대구가톨릭대학교) 김흥수 (대구가톨릭대학교) 김진곤 (대구가톨릭대학교)
저널정보
한국동력기계공학회 한국동력기계공학회 학술대회 논문집 2009年度 春季學術大會 論文集
발행연도
2009.6
수록면
360 - 365 (6page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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This article deals with the transient analysis using multi-flexible body dynamics of a trailer vehicle, which is passing a bump on the flat road. In order to investigate the transient dynamic behavior of the trailer, we developed an equivalent finite element model for the trailer and a vehicle dynamic model for the truck using multi-body dynamics. The driving condition considered here is set as the trailer vehicle passes a bump on the flat road in 7km/h. And we investigate the time histories of vertical load and deflections on connecting points between the trailer and truck during the vehicle passes a bump. Due to the dynamic load resulted from the driving condition, additional stress concentrations are found in the trailer and the suspension connecting points between the trailer and rear axles along with kingpin.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량부 모델과 트레일러의 유한요소 모델
3. 범프통과 시 하중 및 변위 변화
4. 결론
참고 문헌

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