메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이웅철 (한국파워트레인) 홍순석 (한국파워트레인) 장재덕 (한국파워트레인) 주인식 (한국파워트레인) 배대성 (버추얼모션)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
758 - 762 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Lock-Up clutch of a torque converter directly transmits the engine power to the automatic transmission in order to achieve a more fuel economy. Friction facing, a core part lock-up clutch system, is generated high heat and facing-pressure because of the relative RPM of friction plate and engine when lock-up clutch is operated. To reduce more fuel consumption, the slip is generated between a friction facing and a front cover for torque converter lock up clutch. This paper discussed facing-pressure distribution of torque converter using the dynamic motion. To analysis the dynamic motion of friction facing, numerical simulation has been carried out using Lock-up Clutch Analysis Toolkit made by OPEN API module in DAFUL. This paper is provided torque converter engineer with useful information for lock-up clutch design.

목차

Abstract
1. 서론
2. 토크 컨버터 개요
3. 록업 클러치 전산 해석
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001354814