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저자정보
송민석 (성균관대학교) 오요셉 (성균관대학교) 김종현 (현대자동차) 이재신 (현대자동차) 김현수 (성균관대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
2,148 - 2,154 (7page)

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Pressure and leakage characteristic of an electric oil pump(EOP) for a plug-in hybrid are investigated. First, inlet and outlet volume of a generator type oil pump is obtained based on the chamber area which is created when the inner and outer rotor encounter. And leakage model is constructed for the tip and plate clearance. Using the EOP and leakage model, simulation are performed. It is found from the simulation that the EOP pressure shows oscillatory response due to the geometric characteristics of the chamber volume which varies depending on the rotational angle. In addition, the leakage at each chamber occurs only when the pressure is generated.

목차

Abstract
1. 서론
2. PHEV 오일펌프 시스템
3. 전동식 오일펌프 압력 및 누유 특성 모델링
4. 전동식 오일펌프 구동 시뮬레이션
5. 결론
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