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학술대회자료
저자정보
서정무 (전자부품연구원) 김정환 (전자부품연구원) 김영균 (전자부품연구원) 정인성 (전자부품연구원) 정현교 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
2,342 - 2,346 (5page)

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This paper presents a design of permanent magnet synchronous motor for agricultural utility vehicle. Based on the output characteristics of conventional diesel vehicle, required speed and torque are derived and motor specification is determined. In order to evaluate demagnetization behavior in driving condition, operating points of permanent magnet at a critical point are evaluated using magnetic field and flux density calculation. The manufactured motor is tested and compared with the simulated results.

목차

Abstract
1. 서론
2. 농용 UTV 전동기 설계사양
3. 운전 특성을 고려한 저압/대전류 전동기 해석 및 설계
4. 제작 및 시험
5. 결론
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