메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
심규현 (성균관대학교) 염승재 (성균관대학교) 황성호 (성균관대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2014년도 추계학술대회
발행연도
2014.11
수록면
2,497 - 2,502 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents a response characteristic analysis of utility vehicle with semi-active suspension system to improve passenger ride comfort. A quarter car model for the vehicle is formulated as state space matrix and its semi-active suspension system is controlled by implementing a skyhook controller and a Linear Quadratic Regulator (LQR). When the vehicle driving a simple bump at constant speed, their results of time domain are shown and their property for the controllers is analyzed. The paper also shows Power spectral density (PSD), frequency results of vertical acceleration, suspension deflection and tire deflection, using an uneven road profile. This simulator is developed as MATLAB/Simulink.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 모델링 및 제어 알고리즘
3. 반능동 현가시스템 시뮬레이션
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0