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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이중협 (숭실대학교) 조인수 (숭실대학교) 이진욱 (숭실대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
143 - 147 (5page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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In this study, a piezo-driven injector, as a new method driven by piezoelectric energy, has been designed and investigated based on the concept of inverse piezo-electric effect to overcome the major drawbacks of conventional solenoid-driven injector. Specially, it is investigated the dynamic characteristics of Diesel injectors with different driving type for the common rail direct injection by using the AMESim environment. As this research results, we found that the input voltage exerted on piezo stack is the dominant factor and the piezo-driven injector has better performances in controlling the fuel injection with the high pressure than that of a solenoid-driven injector.

목차

Abstract
1. 서론
2. CRDi용 고압 인젝터 주요특징
3. CRDi용 고압 인젝터의 모델링
4. 해석결과
5. 결론
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