메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이중협 (숭실대학교) 권지원 (숭실대학교) 정명철 (숭실대학교) 성기수 (숭실대학교) 이진욱 (숭실대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
70 - 74 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is experimental research about the spray characteristics of servo hydraulic injector. The aim of this paper was compared the spray characteristics between solenoid-driven injector and piezo-driven injector. Specially, the spray characteristics were investigated about same conditions of fuel injection duration and pressure using the common-rail system and high speed camera and LED lamp. Also, fuel quantity was measured by high precision electronic scale. As some research results, we found that under the same conditions, fuel injection quantity and needle response time in piezo-driven injector have improved as compared to solenoid-driven injector.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 조건
3. 실험 장치
4. 실험 결과
5. 결론
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-556-000417356