메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최성은 (자동차부품연구원) 정재우 (자동차부품연구원) 강정호 (자동차부품연구원) 김남호 (자동차부품연구원) 진영욱 (한국기술교육대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
333 - 340 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, the DME(Dimethyl Ether) that is attracting attention as a diesel alternative fuel should be required to change and optimally match a fuel system for application to engine. However, it was not proposed of the setting for a injection duration and a injection pressure because of the difference of conventional diesel engine with the physical property. Therefore this study was to propose the optimal application plan of the DME fuel system when applying the diesel engine based on the property of fuel system and compression ignition combustion of DME. To conduct it, plans to functionalize the performance of fuel pump, injector and the setting of injection timing and to extract required performance of fuel system within the limited injection condition through their connection and calculation, were suggested. This calculation process helped to establish the relationship between injector performance and required injection pressure, and it is expected that it would be possible to develop performance of each component using this relationship.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구 방법
3. 연구결과
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001412680