메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이종일 (한국지엠) 김인용 (한국지엠) 구형찬 (한국지엠) 김형수 (한국지엠) 김영우 (한국지엠) 오승규 (한국지엠) 노지훈 (한국지엠) 윤동필 (한국지엠) 이강원 (한국지엠)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
887 - 892 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents a mathematical model of multi-dynamic vehicle model. A torque vectoring brake (TVB) system is proposed to improve the stability and the agility of vehicle. The algorithm of TVB system is proposed based upon a sliding model controller. The proposed algorithm optimizes control of wheel slip during the inside of vehicle wheel slip. ISO standard test procedure is used to evaluate the performance of TVB system. The TVB performance is numerically implemented using MATLAB and CarSim commercial software. The simulation results show the acceptable performance of TVB comparing without TVB. For conclusion, the TVB system is developed and evaluated to improve vehicle dynamic characteristics and handling performance. The TVB system shows the better handling performance and agility specially under-steer control situation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 다자유도 차량모델
3. Torque Vectoring Brake 제어기 설계
4. Math Model Confirmation
5. Simulation Results & Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001413743