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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이치훈 (항공대학교) 김두만 (항공대학교) 김학주 (한국타이어)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,070 - 1,077 (8page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Recently tires of new paradigm that does not require air pressure are being studied. It called non-pneumatic tire( NPT) with lattice spoke which instead of air pressure. As the spokes enter the contact region, they buckle and snap back into a state of tension as they leave the contact region. This transition may generate a vibration of tire at steady rolling. In this paper, a vibration behavior of a NPT with two dimensional lattice spokes is investigated at steady rolling. Using polyurethane’s nonlinear material properties, finite element (FE) analysis with ABAQUS is conducted for the vibration with vertical displacement and ground reaction force. It results was analyzed that vibration characteristics are measured from the FFT frequency spectrum of displacement and ground reaction force.

목차

Abstract
1. 서론
2. 비 공기압 타이어의 설계
3. 비 공기압 타이어의 유한요소 모델링
4. 해석조건
5. 결과
6. 결론
7. 후기
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