메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
차지훈 (교통안전공단) 박용성 (교통안전공단) 배중호 (교통안전공단) 이광범 (교통안전공단) 정혁 (교통안전공단)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
2,609 - 2,616 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Successful commercialization of electric vehicle is depended on research and development level of traction battery being main component of Electric vehicle. Standard test procedure for Li-ion traction battery for performance, reliability and safety is under discussion in the standard of ISO-12405. This paper evaluated Energy-Capacity, Power and Energy efficiency at fast charging of Lead-acid and Li-ion battery pack in the view of ISO/DIS 12405-2. By the tests, This paper confirms the certain performance gap between commercialized Pb-acid and Li-ion traction battery pack. This performance gap would be caused by different material characteristic including chemical potential and internal resistance. The result of this paper could be applied to basic data when designing Battery Management System of traction battery pack. Also this paper evaluated the validity of test procedures of ISO/DIS 12405-2 by actual test.

목차

Abstract
1. 서론
2. 성능시험절차 및 시험장비와 시험품
3. 성능시험 결과 및 고찰
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001416926