메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이호걸 (부산외국어대학교)
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 49호
발행연도
2011.9
수록면
255 - 283 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
1920s’ Joseon, discourse on Foreign Film increased in great number. It centers on American film. Diverse information about American fim was loaded on newspapers everyday. It seems that everyone is enthusiastic about American Fim.
But, there was attack and denial to American film, too. Some focused its not being artistic, some focused its America-centerd ideology, and some focused its bourgois ideology. Nevertheless, the attack was not so strong.
Why the film discours was formed around America film? It has several reasons: American film’s domination of world; lack of Joseon film; rejection to Japanese film and altering to American Film, etc. But most of all, the important reason was prevalent longing to USA and its modern culture.

목차

1. 서론
2. ‘미국영화통신’과 상업적 영화 저널리즘의 형성
3. 반(反)미국영화적 태도들
4. 외국영화 담론을 둘러싼 맥락들
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-600-001167590