메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Min, Sujung (공주대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제54권 1호
발행연도
2012.2
수록면
223 - 241 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the use of the modals of possibility, can, may, could, and might in a corpus of cross-cultural communication between EFL learners. The study compares the EFL learners’ corpus with a sub-corpus of ICE-GB in terms of token counts and semantic/functional distributions. The results showed that can has the highest frequency and proportion of the modals of possibility in both the NNC and the NC. However, some discrepancy exists between EFL learners’ corpus and the native speakers’ corpus in the use of the modals of possibility. EFL learners used relatively smaller number of the modals of possibility in terms of total tokens. EFL learners tend to underuse may. Both could and might were also much less used in EFL learners’ communication than in the native speakers. Suggestions were made for using computer corpora in understanding EFL learners’ language use and helping them develop communicative competence.

목차

I. Introduction
Ⅱ. Semantic framework of the modals
Ⅲ. Method
Ⅳ. Results
V. Conclusion
Works Cited
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-840-001501856