메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
정주용 (이엔드디) 이해수 (이엔드디) 김태민 (이엔드디) 강정호 (한국자동차부품연구원) 김용태 (한국자동차부품연구원) 김상훈 (모빌텍) 김창희 (모빌텍)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
841 - 846 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The selective catalytic reduction (SCR) technology is well established and used worldwide to control the emissions of NO<SUB>x</SUB> from stationary sources: it can be broadly described as passing a hot exhaust gas over a catalyst in the presence of nitrogenous reductants, such as ammonia or urea. The SCR is also currently employed to reduce NO<SUB>x</SUB> contained in the exhaust gases of internal combustion engines operated with excess air, such as Diesel engines. One problem of SCR systems for vehicles is the poor activity at low temperatures where most of the NO<SUB>x</SUB> are produced during, e.g. cold start-up and on short travelling distances. A method to increase the efficiency of NO<SUB>x</SUB> removal by SCR when the exhaust gas temperature is low is to increase the temperature of the exhaust gas and/or of the SCR catalyst. However, principle solutions of the SCR catalytic activity at low temperature are modification of catalysts which can improve the performance of DeNO<SUB>x</SUB> at low temperature and catalytic durability, stability and coat ability. In the present study, we developed and analyzed state-of-the-art catalysts working at low temperature.

목차

Abstract
1. 서론
2. Urea-SCR의 촉매 연구 개발
3. 동력계 및 실차 적용 실험
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001770070