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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
임용래 (충남대학교) 김성수 (충남대학교) 정완희 (충남대학교) 최장영 (충남대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,735 - 1,739 (5page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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A Fuel Cell Electric Vehicle(FCEV) is one of the future vehicle alternating conventional vehicle caused by zero-pollution and higher economical efficiency. Conventional vehicle used the engine with power train but a FCEV uses the motor with power train. In order to develop and evaluation FCEV system in short developing period, a virtual chassis platform of the FCEV is necessary. Virtual simulation tool for existing fuel cell vehicle uses simple vehicle model. Comparative study of multibody vehicle model and simple vehicle model is necessary because the chassis of electrical fuel cell vehicle has different mass distributions comparing with conventional vehicle, due to configuration of a hydrogen tank, fuel cell stacks, heat system, etc. In this paper, a virtual chassis platform has been developed based on multibody vehicle model and mathematically permanent magnet synchronous motor model. The virtual chassis platform has been validated by the stop and go simulation to analyze differences of multibody vehicle model and simple vehicle model.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연료전지 가상 샤시 플랫폼 구성
3. 연료전지 자동차 가상 샤시 플랫폼을 위한 모터 시스템 구성
4. 연료전지 자동차 가상 샤시 플랫폼을 위한 다물체 차량 모델
5. 연료전지 자동차 가상 샤시 플랫폼을 통한 동특성 분석
6. 결론
Acknowledgement
References

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