메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
조진희 (한국전자통신연구원) 정양재 (한국전자통신연구원) 전서현 한태만 (한국전자통신연구원) 김현수 (충남대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
2,052 - 2,059 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Nowadays road vehicles have 70~100 ECUs and the complexity are getting higher and higher to provide more safe and convenient services. This growing complexity makes the traditional development methods used no longer sufficient to validate the safety of vehicles. It is generally accepted that a new safety argument needs to show that the system is safe for its intended application. To cope with this issue, the ISO 26262 is under development by ISO TC22/SC3/WG16, which is planned to be released by June 2011. It emphasis on comprehensive safety management and documentation of the safety arguments with its supporting evidence during the whole lifecycle of vehicle in addition to hazard analysis, risk assessment, This paper introduces an automotive development methodology, FOAM (Functional safety Oriented Automotive development Methodology), which fulfils the ISO 26262 developed by ETRI.

목차

Abstract
1. 서론
2. ISO 26262 소개
3. FOAM 개발방법론
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001772216